Bewonerscommunicatie

Voor diverse woningcorporaties verzorgen we bewonerscommunicatie. Ieder project is hierbij uniek en nooit saai. Hierbij hebben we te maken met de reputatie van de woningcorporatie bij een 'bepaald' complex. Bij de start van een project inventariseren we eerst de bewoners, oud/jong, culturele achtergrond en de activiteiten die de woningcorporatie in het verleden heeft gedaan, of eventuele klachten. Op deze manier kunnen we beter inschatten welke inzet nodig is met toonzetting, welke persoonlijke gesprekken, bewonersbijeenkomsten of is een brief voldoende?

Gebiedscommunicatie

Voor diverse opdrachtgevers hebben we gebiedscommunicatie en gebiedsmarketing geadviseerd en uitgevoerd.  Bij gebiedsmarketing zijn we groot fan van de leefstijlen van Smartagent. Hoe willen mensen wonen? Heel stads of juist in een rustige wijk, op een dorp of op het platteland. Als je weet wie waar woont met welke leefstijl dan kun je je marketing en je communicatie veel effectiever inzetten. Zelfs een architect die een ontwerp maakt voor een nieuw huis of gebouw weet daardoor beter wat aantrekkingskracht heeft. Mensen in de rode leefstijl houden meer van gekke afwijkende vormen, zoals een loft, terwijl mensen in de gele leefstijl meer houden van gewoon en harmonie. 

Struyckenwijk.nl

Voor WonenBreburg hebben we de gebiedsmarketing voor de Struyckenwijk in Breda verzorgd. We hebben daar ingezet op de rood/gele leefstijl. De appartementen > € 850 zijn in 4 maanden tijd verhuurd. Door de inzet van de sociale media kwamen we er al snel achter dat de komst van het winkelcentrum het vliegwiel bleek tot een snelle verhuur.

Heijmans, La Façade, Den Bosch

In opdracht van Heijmans Vastgoed ontwikkelen van procescommunicatie bij start bouw en het verloop van La Façade, Den Bosch. "Werken in hartje Den Bosch" www.lafacade.nl

Heijmans, Wiener&Co, Amsterdam
In opdracht van Heijmans Vastgoed hebben we een communicatieplan ontwikkeld voor Wiener&Co, Amsterdam. Samen een stuk Amsterdam vormgeven is het vertrekpunt voor de strategie en communicatie. En dat zijn niet alleen potentiële koper, zeker ook binnenwaterbeheer, welstandscommissie en stadsdelen. www.wienerenco.nl

Heijmans, Westermarkt, Tilburg
In opdracht van Heijmans Vastgoed hebben we een communicatieplan ontwikkeld voor de Westermarkt Tilburg. 65 Vastgoedeigenaren motiveren om mee te doen aan de herontwikkeling van het winkelcentrum. Een doel op zich.

BLOK 63

Wat mooi is die digitale wereld tegenwoordig? Je doelgroep, stakeholders kunnen je zo zeggen wat ze van je nodig hebben en willen. En niet alleen een communicatieadviseur is dan verantwoordelijk.. de hele organisatie communiceert. Een mooi voorbeeld waar wij bij ondersteunden was BLOK63 op Strijp S in Eindhoven. De doelgroep kreeg de eerste ontwerpen te zien van de architect en stak er een stokje voor. We hielden een onderzoek onder potentiële bewoners volgens de leefstijlen van SmartAgent.

Lees ook

 

Crisiscommunicatie: 'never waste a good crisis'

Wie zich goed voorbereid op een crisis weet wat hij/zij moet doen. En ga je goed met die crisis om, dan heb je volop free publicity. Kost je niets, hooguit een tikje spanning en veel drukte. Wij helpen bij crisis in communicatie en coachen bij besluiten die je moet nemen.

Lees meer over crisis

Een crisis voorkomen?

Dat lukt soms, maar lang niet altijd. Je op een crisis voorbereiden kan helpen. We helpen met crisissimulaties en mediatrainingen.

    All you need is communicatie

    Wil je meer weten wat communicatie voor je organisatie betekent? Dan is het antwoord verrassend kort: 'all you need is communicatie.' En een beetje organisatie. Alles wat je doet of juist laat is communicatie. Verbaal, non-verbaal, te veel of juist te weinig. Als dingen in je organisatie niet goedgaan, dan ligt dat altijd aan de communicatie. "Die was namelijk niet goed!"

    Soorten communicatie:

    Wij zijn met name gespecialiseerd:

    • Bewonerscommunicatie
    • Gebiedscommunicatie
    • Crisiscommunicatie